تاریخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

«محمدحسین رجبی دوانی» استاد دانشگاه و کارشناس تاریخ اسلام ضمن بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور در غرفه کانون اندیشه جوان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

 
وی در پاسخ به پرسشی درباره تأثیرات سریال‌های مذهبی در جامعه به مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» اشاره کرد و گفت: این سریال با اینکه ضعف‌هایی نیز داشت، اما در مجموع اثرات مطلوبی بر جامعه گذاشت و بسیاری از افراد به ویژه جوانان را به مطالعه تاریخ اسلام علاقه‌مند کرد.
 
کارشناس برنامه «هنگام درنگ» افزود: پس از پخش این سریال، بسیاری از جوانان در دانشگاه که در رشته‌های مهندسی تحصیل کرده‌اند، برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد تاریخ اسلام علاقه‌مند شده و از بنده راهنمایی می‌‌خواهند.
 
رجبی ‌دوانی ادامه داد: تا پیش از ساخت مختارنامه، عموم جامعه اطلاع اندکی از این شخصیت انقلابی شیعه داشت و حتی کاروان‌های زیارتی که از ایران به کوفه می‌رفتند، به زیارت قبر مختار نمی‌رفتند، اما پس از ساخت این سریال، زائران با حضور بر مزار مختار وی را تکریم می‌کنند.
 
این استاد دانشگاه با تأکید بر ساخت سریال‌های مذهبی با موضوع ائمه معصومین، از ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی که به پیامبران یهود اختصاص دارد انتقاد کرد و گفت: چرا اولویت ما باید این باشد؟ اصولا بیان این نکته میان یهود و صهیونیسم تفاوت وجود دارد چه اولویتی برای ما دارد؟! اولویت ما باید ائمه معصومین باشد و محدودیت در به تصویر کشیدن چهره امامان معصوم بهانه‌ خوبی برای نپرداختن به زندگی آنان نیست!
 
رجبی دوانی در پایان ساخت سریال با موضوع پیشوای فقه جعفری را جزو اولویت‌ها دانست و تأکید کرد: اکنون پرداختن به شخصیت امام صادق(ع) و ابعاد علمی و فقهی زندگی ایشان ضروری به نظر می‌رسد.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید